Arrangementer

Sted: Hvis andet ikke er angivet, afholdes arrangementerne i Café Appetit, Helsingegården kl. 14.30.

Nye medlemmer er velkomne men skal have henvendt sig, gerne telefonisk, senest dagen før et af vore arrangementer. - Ring og få tilsendt et informationsblad, 22 96 94 80

Fredag den 19. august kl. 14,30 banko, i Café Appetit, Helsingegården.

Vi har ikke kunnet få lokale til vores dato, 2. september, så vi tager på udflugt i stedet

Tirsdag den 6. september - Udflugt
Turen går til Amalienborgmuseet i Christian VIII´s Palæ – et af de fire palæer, som siden 1794 har været kongefamiliens hjemsted i København. Her træder man indenfor i de Glücksborgske kongers arbejdsværelser, man kan opleve Fabergé-kammeret og se palæets pragtfulde beletage. Her finder man, i anledning af dronning Margrethes 50 års jubilæum, den aktuelle udstilling med dronningens smykker.
Dronningen har selv indtalt fortællingerne om smykkerne, så det er hendes stemme man hører på de audioguides, der udleveres ved indgangen.
Kl. 10 er der entre for første halvdel af gruppen og kl. 10,10 kommer 2. halvdel ind.
Vi gør opmærksom på at der er trapper på museet.

Efter besøget i palæet kan man gå en tur i Amaliehaven, til havnepromenaden med udsigt til Operaen eller evt. kigge ind i Marmorkirken, hvis den er åben.

Vi fortsætter i bussen til Christiansborg, hvor kongefamilien residerede indtil 1794.
Vi skal en tur op i tårnet, hvor Meyer for 8 år siden åbnede en restaurant. Vi tager os god tid til at komme ind, da vi først skal gennem et sikkerhedstjek som i lufthavnen og derefter i små hold med elevatoren i tårnet (der er ikke trapper)

kl. 12 nyder vi i disse imponerende omgivelser frokosten bestående af 2 stykker smørrebrød samt en øl/vand eller glas vin. Har man lyst efter frokosten kan man tage elevatoren op til udsigtsplatformen i tårnet, hvorfra der er en fantastisk udsigt over København.

Vi går de ca. 200 meter til anlægsstedet, hvor vi gå ombord i en af havnerundfartens både. Vi sejler ud i Københavns Havn og kanaler og oplever byen og dens smukke bygninger fra vandsiden. Herefter kører vi hjemad og er i Helsinge ca. kl. 17.

Tilmelding og betaling senest 22. august kl. 14. Ring til Karsten 29 65 72 04 (8-9)
Datoen er 6. september. Prisen for hele denne dag er 500,- kroner.
Pensionistforeningens bank er reg. 6301 konto 4909232
Kontant betaling kan gøres ved bankospillet den 19. august. (Ring for anden aftale)

Afgang fra Helsinge Station kl. 8,35
Afgang fra p-plads ved Helsingehallerne kl 8,45

Arrangør Karsten Olsen

Fredag den 16. september i Café Appetit kl.14,30: Ballade & båndsalat – sange fra dengang mor var dreng

Makkerparret Cat & Karo dykker ned i den musikalske glemmekasse og børster støvet af sangene fra dengang, de kom ud af en båndoptager. Der er noget for både unge og ældre øregange, når de fortolker og genopliver musikken fra en svunden tid – i takt med at de hiver en række finurlige instrumenter frem og undrer sig: Kan man spise båndsalat? Og hvad gjorde man i en tid uden Ipads...hvor der kun var en fjernsynskanal og man måtte vente en hel uge på næste afsnit af ens yndlingsserie?

Få et nostalgisk genhør med gamle, glemte og aldeles oversete musikperler, tilsat
Cat &Karos særegne inderlighed, sjæl og varme. Der kredses om relevante temaer som venskab, sammenhold og drømme. Publikum inddrages til sang, dans undervejs mens nogle nok vil nynne med og trække på smilebåndet.

Karo er Karoline Munksnæs, uddannet skuespiller på Århus Teater i 2003. Hun har spillet bærende roller på bl.a. Århus Teater, Odense Teater og Det Kgl. Teater. Er desuden musiker og sanger.

Cat er Cathrine Legardh, er jazzsanger og børneperformer. Oprindelig uddannet musiklærer på Frederiksborg Seminarium i 1999 men forlod lærergerningen i 2006 for at dedikere sig til og leve af musikken. Det er således et par dygtige damer vi får besøg af denne eftermiddag.
Ingen tilmelding, gratis adgang. - Arrangør, Mikael Lieberkind

Fredag den 30. september kl. 14,30, banko i Café Appetit, Helsingegården

Fredag den 14. oktober kl. 14,30, banko i Café Appetit, Helsingegården

Fredag den 28. oktober kl. 14,30: Hat og briller.

Kom og oplev dette spøjse orkester, der er fulde af løjer på den underholdende måde.
Ingen tilmelding, gratis adgang. - Arrangør, Mikael Lieberkind

Næste program og informationsblad kommer i løbet af oktober måned.