Tur til Egeskov 7-9-2021

Vi kan stadig ikke benytte Café Appetit på Helsingegården på grund af Corona-situationen og derfor kan vi ikke sende programmer ud til Jer. Det vil vi gøre ligeså snart det er muligt at benytte lokalet igen.

Men vi har to udflugts tilbud til Jer til gode, favorable priser (se nedenfor).

Tirsdag den 7. september 2021 kører vi til Egeskov Slot, park og museum. Vi holder en formiddagspause undervejs til Fyn.

Klokken 11,15 ca. ankommer vi til Egeskov og kl. 11,30 får vi frokost på restaurant Jomfru Rigborg. Her nyder vi en fynsk platte bestående af laksecarpaccio, hønsesalat med bacon og friske asparges, leverpostej med bacon, kalvemedaljon med løgkompot og drueagurk, fynsk ost med kvæde. Dertil hjemmebagt brød og smør.

Herefter er der tid på egen hånd til at nyde den smukke park, slottet og de mange spændende udstillinger. Her er både Falckmuseum, købmandsmuseum, campingmuseum (nyt) og meget mere.

Ca. 15,15 forlader vi Egeskov. - Tilbage på Sjælland nyder vi på Chr. Vls Overdrevskro eftermiddagskaffe med et stykke lagkage til. Det er ca. kl. 16,45/17.

Afgang fra Helsinge Station kl. 7,25
Afgang fra Helsinge-hallerne kl. 7,30

Vi regner med at være hjemme i Helsinge ca 19,30

Vigtigt: Vi gør opmærksom på, at som reglerne er nu skal alle medbringe gyldigt CORONAPAS og ID for at kunne komme ind på Egeskov og restauranterne.

Tilmelding til Jette 22 96 94 80 eller Karsten 29 65 72 04 senest fredag den 20. august, bedst mellem 8 og 9. Ring altid for tilmelding før betaling. Pris: 500,- pr. person

Betaling via netbank til reg. nr. 6301 konto 4909232. Oplys navn og gerne medlemsnummer. Har du ikke netbank, så ring for anden aftale om betaling. Betaling senest 20. august.

Tur til Rørvig 7-10-21

Helsinge Pensionistforening fyldte 75 år den 25. marts 2020

Det skal da fejres.

Torsdag den 7. oktober 2021 tager vi på en efterårs udflugt og kører til Lyngkroen i Rørvig, hvor vi spiser flæskesteg inclusiv en genstand, et glas rødvin, et glas hvidvin, en lille fadøl eller en sodavand og til dessert, citronfromage.

Vi ankommer til Lyngkroen kl. 12 og sætter os til bords.

Omkring 13,45 – 14,00 bliver vi underholdt af Jan Schou frem til ca. kl. 15,00, hvor kaffe, te og småkager serveres. Efter 4 gode og hyggelige timer, forlader vi igen Lyngkroen kl. 16,00 og kører tilbage til opsamlingsstederne og forventer at være hjemme i Helsinge ca. kl.
18,00.

Pris pr. person: 400,00 kr.

Tilmelding til Jette 22 96 94 80 eller Karsten 29 65 72 04 senest mandag den 20. september, bedst mellem 8 og 9. Ring altid for tilmelding før betaling.
Betaling senest den 20. september via netbank til reg. 6301 konto 4909232. Oplys navn og gerne medlemsnummer. Har du ikke netbank, så ring for anden aftale om betaling.

Vigtigt: Vi gør opmærksom på, at som reglerne er nu skal alle medbringe gyldigt CORONAPAS og ID for at komme ind på Lyngkroen.

Dato er torsdag den 7. oktober.

Afgang fra Helsinge Station kl. 8,30
Afgang fra Helsingehallerne kl. 8,40