Generalforsamling 2019

Helsinge Pensionistforening holdt ordinær generalforsamling fredag den 6. november 2020. Oprindeligt burde den være afholdt i marts måned, men blev udskudt på grund af Corona-virussen. Nedenfor kan du se:

• Referatet fra generalforsamlingen
  • Formandens beretning

Referat fra Generalforsamlingen 2019

Helsinge Pensionistforenings ordinære generalforsamling

Referatet er på vej 😉

Formandens beretning 2020

Formandens beretning ved generalforsamlingen den 6. november 2020

Formandens beretning ved generalforsamlingen den 6. novemer 2020

Nu, endelig kan vi afholde generalforsamlingen, der er udsat fra den 13. marts. Danmark blev jo lukket ned nogle få dage før. Årsagen kender vi alle. Det er så lykkedes os at leje os ind her i Kultursalen.

Vi har naturligvis undersøgt lovligheden med at samles her ved at læse flere myndigheders krav til afstand og mundbind og har også fået tilsendt de samme regler fra Gribskov Kommune. I denne sal må der p.t. være 180 personer samtidig, - så mange er vi ikke i dag.

Underholdning

Vi lagde ud med Susanne Lana den 26. april, og hun leverede dejlig sang og musik. Vi fik mange af de kendte sange, som Søde Sommerminder, Hasta Manana og den uundgåelige ”Jeg ville eje millioner, hvis tårer var guld”. Professionelt udført og Susanne Lana nærmer sig også sit 50 års jubilæum. Der var 103 personer til underholdningen.

De næste underholdere i rækken var Frank og Fyrene. De leverede igen en rigtig god underholdning, især med sangeren Colin i forgrunden. Colin er i øjeblikket nr. 1 på Dansktoppen i DK4 med sangen Nattens Regn. Det
var den 30. august var hos os og her var vi 100 til stede.

Den 11. oktober havde vi Flemming Krøll på besøg og han underholdt blandet med sang og fortællinge undervejs og han sluttede af med historien om Achmed, en rolle han har udført i revyen i Nykøbing Falster, rigtig sjovt. Han samlede 140 gæster.

Richard Ragnvald er på turne med sit 60 års jubilæumsshov og han gæstede os den 22. november. Han var en rigtig god og levende fortolker af mange af de sange man kan synge med på og som ekstra nummer
fik ”kære lille mormor”, ja, det kan ikke være anderledes. Rigtig god underholdning og god stemning i Caféen. 135 gæster.

Til julehyggedagen havde vi lavet aftale med Gry Meilstrup og også hun leverede god underholdning på en frisk måde. Ja, hun slipper aldrig af med sit kendte ”rejehop” fra melodi gran prixet i firserne og vi fik da også en prøve på det. Det var denne dag med gløgg og æbleskiver og vi var 95.

Her i 2020 lagde vi ud med sangerinden Lise Nees, som underholdt os med mange af de dejlige sange fra operetter og musikals. Hun har en dejlig sangstemme og kan komme helt op i tonerne, hvor de fleste af os nok er stået af. 95 gæster denne dag.

Foredrag

Det er kun blevet til et foredrag i dette år og det var med Erik Bering, her den 28. februar. Han fortalte på en levende og sjov måde om sin barndom, opvækst, som ny indehaver af en lille butik der voksede og voksede og han endte med at blive kongelig hofleverandør. Interessant foredrag og mange firnurlige input gjorde det til en fornøjelig eftermiddag. 104 gæster.

Udflugter

Den 9. maj havde vi fyldt 2 busser, 101 personer, og vi kørte til Karrebæksminde ved Næstved og gik ombord på turistskibet ”Friheden”. Her sejlede vi i ca. halvanden time og gik i land på Enø, hvor busserne ventede os. Vi kørte så til frokoststedet ”De Hvide Svaner” hvor der blev serveret en dejlig frokost ved bordene. Der efter kørte vi til Gavnø slot og flotte park. Alt i alt en dejlig udflugt.

Efter sommerferien, den 26. august besøgte vi Politihistorisk Museum. Vi blev rundvist af to pensionerede politifolk som på levende måde fortalte om mange af de begivenheder, der er foregået, især på Nørrebro, men også ved andre store demonstrationer. Mange billeder på væggene understrejede de mange situationer som politifolkene arbejdede under. Rundvisningen varede to timer men tiden gik hurtigt.

Vi kørte så til Pilekroen på Frederiksberg hvor vi fik frokost-buffet og så op ad Valby Bakke til Zoologisk Have, hvor de fleste af os ikke havde været i mange år. Det var dejlig varmt vejr, 27 grader.

Sommerferieturen gik til Bornholm fra den 23. til 27. september. Det var Nordsjællands Turistfarts chauffør, Poul, der kørte. Han har boet en del år på Bornholm og kender øen som sin egen bukselomme,sagde han i forvejen. Det kom til at passe. Vi så mange områder, som ingen af os havde set før. Det var nogle dejlige dage som desværre sluttede med kraftig regn netop som vi skulle besøge vinbonden og dermed var det kun nogle få stykker, der så vinanlægget, de fleste gik hurtigt ind i restauranten hvor der var varm buffet. Vi var 47 med på turen og vi boede godt på Hotel Pepita i Allinge.

Julefrokosten blev holdt på Gerlev Kro den 5. december. Et hyggeligt sted og flot julepyntet inde og ude. Vi havde det populære BG-Band til at underholde og spille til dansen bagefter. Her i 2020 er julefrokosten aflyst men skulle have været samme sted.

Vi har siden sidste generalforsamling afholdt 14 bankospil med et pænt besøgstal, normalt ca. 80 personer.

Bestyrelsesmøder

Vi har afholdt 4 bestyrelsesmøder. Det næste møde bliver afholdt snart.

Hjemmeplejen

Som I alle ved, er der blevet trængt på Helsingegården efter hjemmeplejen er flyttet ind. Pensionistforeningen havde et rum til rådighed hvor vi kunne opbevare alle de forskellige ting som vi bruger ved vore arrangementer. Det rum er blevet inddraget til brug for hjemmeplejen men vi har fået et andet rum som dog er med besværligheder, da lofthøjden i det halve rum kun er på halvanden meters højde. Men vi er tilfredse ved blot at have et sted til materiellet.

Jeg har bestilt Café Appetit til alle de dage i 2021 som vi har brug for. Spørgsmålet er bare hvornår caféen kan åbnes for os igen. Vi laver ikke noget program før vi kender datoen for mulig genopstart.

Jeg vil her sige tak til hele bestyrelsen for et godt samarbejde og tak til de frivillige medlemmer der hjælper ved opdækning og afrydning ved vore arrangementer.

Tak for ordet.